15 augusti 2011

Lägenhetsförsäljning

Eftersom vi ska flytta i december till den nyproducerade lägenhet vi köpt så är det på tiden att vi lägger ut vår nuvarande till försäljning. Så på onsdag kommer mäklaren hit. Då ska vi bestämma vad utgångspriset ska bli på lägenheten plus en massa andra saker förstås. Nästa måndag kommer en fotograf hit och nästa lördag är lägenheten i tidningen. Då är det bara att hålla tummarna. Att lägenheten ska proffsfotas och läggas ut på nätet så ALLA som vill kan se den känns ju lite nervöst. Men såklart nödvändigt.

Innan fotograferingen måste fönstren + inglasning putsas. Sen måste vi ju plocka bort lite saker och städa förstås. Och efter det styla lite med blommor, ljus och sånt. Det känns ju tokviktigt att bilderna blir bra så folk överhuvudtaget vill komma och titta på lägenheten. Sen blir det väl inte mindre att göra inför visningar. Då måste det vara städat in i minsta detalj plus att lådor, skåp, garderober och förråd måste vara tipptopp också. Nu ska jag inte klaga så mycket för vi kunde haft ett stort hus och inte en lägenhet på 58,5 kvadrat. Jag tror nog vi fixar det :)

1 kommentar:

  1. Spännande :-)

    Känner jag dig rätt Anna så klarar du det där galant, dessutom är du ju en jäkel på pimpa!

    Ja det blir verkligen jätte kul att ni kommer hit på onsdag, som jag sa till Amanda så har jag tänkt tanken flera gången men aldrig kommit till skott riktigt har känt mig rätt orkeslös under semestern! Övervåningen har tagit kol på mig rent ut sagt!

    Kram

    SvaraRadera