24 augusti 2011

Migränattack

En stund efter att jag publicerat föregående inlägg så fick jag huvudvärk. Kände ganska snabbt vad det var frågan om och tog två värktabletter. Jag och Mika skulle egentligen ha mött upp Amanda på stan för lunch men det ställde jag in. Eller Amanda kom hit istället med lunch. Inte dumt alls. När hon åkt hem tilltog huvudvärken, ja migränen var ett faktum. Det är inte ofta jag får migrän numera. Kanske 2-3 gånger per år. Men då blir det rätt kraftigt med synbortfall. Först fläckvis och sen tillslut blir det tunnelseende delux. Hur som helst gick det väldigt bra idag eftersom jag var hemma och kunde ligga på soffan under tiden det var som värst. Efteråt var jag som ett lik men jag lyckades göra en pajdeg som Jocke gjorde en tacopaj utav när han kom hem från jobbet. Med lite mat i magen blev jag människa igen och ikväll har jag mått toppen. Tack och lov kom jag lindrigt undan denna gång.

Mika är piggare. Hon hade lite lite feber i morse men ingen ikväll. Besvären med tandsprickning verkar ha gått över också. Säkerligen därför febern avtar. Mika är lite snorig men det kommer inte hindra oss från att åka till förskolan imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar