3 augusti 2011

Fullspäckad dag

Idag har vi hunnit med att göra en hel del innan vi packade ihop och åkte hem till Umeå vid åtta tiden ikväll. På förmiddagen gick vi ner till stranden för att sen vid lunchtid gå hem och käka lite. Sen har vi tillbringat eftermiddagen hos min bror Micke och hans sambo Camilla (som var på jobbet). De bor jättenära en 4H-gård så därför tog vi en promenad dit efter att Mika sovit.På gården fanns alla klassiska bonddjur förrutom kalv/ko. Trodde det var som standard. Sen var det lite tråkigt att endast hästarna var ute i hagen. Resten av djuren var inne eftersom det var för varmt ute. Men vi fick ju såklart gå runt i ladan och se och klappa trots allt. Mika tyckte det var superkul och ville såklart inte gå hem. Sammanfattningsvis tycker jag att det helt klart var värt de 20kr vi betalade i inträde vi vuxna.


Vi avslutade kvällen med pizza hos bror och Camilla innan vi åkte tillbaka till Öris för att packa ihop resterade saker och katten förstås. Resan till Umeå gick galant, det märks att semestern är över för de flesta om man säger så. Just nu håller jag på att vädra ur lägenheten. Imorgon ska vara sista varma dagen innan det blir svalare igen. Kanske är bara jag, men jag längtar faktiskt till lite regn och rusk :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar