29 augusti 2011

Lyckad förstadag

Idag var det Mikas första riktiga dag på förskolan. Jag lämnade henne sju och hämtade vid fyra och då var hon inte speciellt intresserad av att följa med mig hem. Det har alltså gått riktigt bra idag och det känns förstås otroligt skönt. En ur personalen berömde Mika för hennes "verbala förmåga" och det är kul för hon har blivit väldigt pratig under sommaren. Hon snappar upp mycket och lär sig nya ord varje dag känns det som. Vi förstår förstås inte allt men det är en del i det roliga :)

Efter middagen gick vi ut och det känns att hösten är nära nu. Trots strålande sol blåste det riktigt kallt. Nu har Mika sovit sen en timma tillbaka och jag ska mumsa på den kladdkaka jag gjort tidigare ikväll, till svenska hollywoodfruar :)

Published with Blogger-droid v1.7.4

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att allt går fint på förskolan! :-) Hur går det annars med träningen?

    SvaraRadera
  2. Ja, den där tröskeln är alltid lika jobbig att kliva över innan man är igång! Visst körde du med LCHF förut? Eller kom jag ihåg fel nu :)

    SvaraRadera
  3. så bra att det går fint för mika på nya förskolan! :)

    SvaraRadera